Daisypath Anniversary tickers

KEBENARAN :)

Views

fuhhhh fuhh! berhabuk sikit-sikit dah blog ni. even baru dua hari ++ tak update! 

Okay guys ! Salam Maghrib ! HAHA actually takde mende pun nak story. but, aku tertarik dgn satu cerita yg dtg dari one of my BATCH friends. Idk, apa yg aku patut buat sebenarnya ? patutkah aku melompat gembira ? menjerit bagai nak GILA ? HIHI wait-wait, ceritanya begini. tarik nafassss ! HUH ! lepassssssssss !

Now, aku di Semester 5 dan tahun akhir pengajian DIPLOMA jer. when I was in Semester 2, one of my Best Ever Friend, kami ada sedikit krisis lar. that time, aku DOWN weh ! but Alhamdulillah, even kita bermasalah, aku still okay in study. kita terus tak bertegur that time kan ? seriously, aku RINDU kau. hari-hari terakhir kita rapat, kau dgn aku tidur sama-sama. aku rindu kau ! aku rindu kenangan kita masa Semester 1. lepas tu, masa Semester 3, sekali lagi aku diduga. orang yg sama, org tu masih memecah-belahkan hidup aku sampai skrg. aku redha weh ! aku pendam jer semua ni, tak pernah aku cerita kat sapa-sapa kecuali Tengku. hanya dia jer yg faham diri aku, terima aku seadanya mcm mana aku terima dia. sampai skrg, Tengku still dgn aku. dia ada time aku jatuh, down and else. apa yg dah jadi skrg, buat aku DOWN lg sekali. tergamak kan DIA tikam aku dari belakang ? dia jadi BATU API selama ni hanya kerana nak tarik perhatian org. aku betul-betul tak kisah wahai sahabatku. kau jual lar cerita mcm-mcm ikut apa yg kau suka. skrg kau dah dpt tarik perhatian kwn-kwn aku kan ? TAHNIAH ! big clap for you ! lepas apa yg jadi baru-baru ni, tiga malam berturut-turut aku buat Solat Hajat, moga Allah tunjukkan siapa yg betul dan siapa yg melebih selama ni. aku tak doa DIA bg balasan dekat kau, sbb pada aku, tak pyh doa pun dah nampak hidup kau mcm mana. kau tahu tak, sakit sgt bila kau buat aku mcm ni. aku dulukan kau dlm apa-apa aktiviti walaupun masa tu aku dah dpt tangkap muslihat BAIK kau. aku telan, aku pekak telinga bila org keji-keji aku duduk kwn dgn MUSUH dlm selimut sendiri. skrg, aku dpt tarik nafas sikit-sikit. kwn-kwn batch kita dah boleh lihat kebenaran, aku tak tunjuk. jauh sekali memburukkan kau wahai sahabat. kau teman terbaikku, tak kan tergamak aku nak memburukkan kau depan mereka. mcm-mcm FITNAH kau bg masa Semester 2 dulu, aku pekakkan telinga. but now, ada yg ckp 'aku FAHAM perasaan kau erika apa yg jadi dulu, aku rasa skrg. so aku dah rasa apa aku rasa' . bkn aku yg tunjukk kebenaran tu, tapi ALLAH :')

My best ever friend, aku mmg nak berbaik dgn kau. betul ! aku RINDU kau sgt-sgt. sometime, apa yg aku perasan lar, kita ni berkait. if kau ada masalah dgn kau punya BF, aku pun dlm situasi yg sama jugak. mula-mula tu aku perit sgt nak terima dugaan ni. tapi aku tahu, kalau takdenya BATU API dlm persahabatan kita, kita masih okay kan ? ada hikmahnya benda ni jadi, aku makin matang, berfikiran terbuka dan lebih tenang hadapi masalah mendatang. big thankss kpd Tengku, kau selalu support aku. lepasni takde kau, aku tak tahu lar bole survive ke tak. JANJI dgn aku, kau akan selalu ada belakang aku bila aku jatuh, kuatkan aku bila semangat aku jadi lemah ! hanya kau jer tempat aku meluah rasa selama ni. Thanks kawan !

Kepada temanku yg sewajarnya aku panggil MUSUH tu, aku hargai apa yg kau buat aku skrg. aku tak kan melatah lg mcm dulu, aku try diam. aku jaga maruah, aib kau ! tapi kau balas aku mcm ni ? patut ke semua tu ? puas hati kau ? aku beri kau peluang, jatuhkan lar aku tanpa henti. pendek kata, kau LAMA lg kat KPM tu. mcm-mcm boleh jadi kan ? jgn risau, kalau kau jatuh mcm apa kau buat dekat aku ni, ingat satu benda jer. Karma tu sentiasa ada, jadi kau perlu ingat ALLAH, byk-byk doa ke DIA. DIA maha melindungi, kau jgn risau. even kau takde kwn pun, kau tetap ada ALLAH. tu jer aku rasa skrg. aku doakan yg terbaik utk kau. berbahagia lar dgn kwn-kwn aku yg dah berjaya kau takluki tu. semoga kau terus success okay ? 


Aku rasa aku dah semakin KURUS lepas apa yg jadi baru-baru ni. Thanks ALYAA, aku ingat pesan-pesan kau ! ALLAH rampas org-org yg aku syg, sekelip mata jer weh. mulanya aku GIVE UP, tapi akhirnya aku bangun. nak teruskan perjuangan yg bersaki-baki ni. Terima Kasih TENGKU, aku hargai kau apa adanya ! Big thanks to HAIRUL, sbb tak pernah berhenti melukai hati dan perasaan sy. sy tetap akan terus bertahan sampai bila-bila utk menjaga hbgn kita ! Terima Kasih byk-byk kpd kwn-kwn yg terus-terusan memberi nasihat dan dorongan utk aku terus bersemangat. Terima Kasih daun keladi ! 


THANKS sbb membace :)

No comments:

 
This blog fully designed by THIS GIRL|Copyright© ceritalaradukaerika